Az életvilág mediatizálódása
Cikkszám: 9789636460198
Szerző: BERGER VIKTOR
Hűségpontok értéke (csak regisztrált vásárlóknak): 47
2 340 Ft
A választott opciók feláraival növelt ár!
Összefoglaló:
A mindennapi élet nagy átalakuláson ment keresztül az utóbbi évtizedekben. Miközben a korábbi idők embereit javarészt a szemtől szembeni kommunikációk formálták, addig mi egyre inkább igénybe vesszük az olyan médiumokat, technikai eszközöket és platformokat információszerzésre és kapcsolattartásra, mint az okostelefonok, a számítógépek, a közösségi média, az online hírportálok vagy az üzenetküldő szolgáltatások. A jelen életvilága mediatizálódik, s ez hatással van nemcsak az interakcióink formájára és tartalmára, hanem gondolkodásunkra és a világhoz való viszonyunkra is. Jelen könyv e korszakos átalakulást kívánja a szociológiai-társadalomtudományos, és különösen a fenomenológiai nézőpont alkalmazásával értelmezni. A kötet az életvilág mediatizálódásának szélesebb elméleti keretén belül értelmezi a társadalmi cselekvők tapasztalati mintázatait, tipikus élményeit az olyan területek kapcsán, mint a közösségi média különféle platformjai, az online meetingek és videótelefonálás, az online videójátékok, a self-tracking vagy a műholdas navigáció. Az életvilág mediatizálódási folyamatai ugyanakkor számos, az értelmes és jó élettel kapcsolatos kérdést is felvetnek, így ez a könyv annak is utána kíván járni, hogy vajon az életvilág mediatizálódása milyen új csapdahelyzeteket teremt, és milyen elvek alkalmazása jelenthet némi védelmet ezekkel szemben.BERGER VIKTOR (1981), szociológus, a PTE BTK Szociológia Tanszékének oktatója. Publikációi felölelik a szociológiaelmélet, a szociológiai térelméletek és az online társadalmi jelenségek fenomenológiai értelmezésének témaköreit. Előző megjelent kötete a kiadónál: Térré szőtt társadalmiság A tér kategóriája a szociológiaelméletekben (2018).